.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیدار مجمع اعتدالگرایان شمال با آیت ا... نورمفیدی

عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حلقه دانشجویان، کارشناسان و نمایندگان مجلس و حتی مدیران دستگاههای اجرایی می تواند قدرت تحلیل دانشجویان را افزایش دهد تا با واقعنگری مسائل مختلف را نقادی کنند، ضمن اینکه این هم اندیشی به نفع مردم هست.

آیت ا... "سیدکاظم نورمفیدی" در دیدار اعضای هیئت موسس و شورای مرکزی مجمع اعتدالگرایان شمال (دانشجویان و فارغ التحصیلان) با اشاره به برنامه مجمع اعتدالگرایان مبنی بر تشکیل کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی در مجمع نمایندگان استانها خاطرنشان کرد: نشست دانشجویان و نمایندگان مجلس ثمر بخش است و می تواند فرصت لازم برای نقش آفرینی در روند توسعه را در اختیار دانشجویان قرار دهد.
وی با بیان اینکه در این کمیسیونها مدیران دستگاههای اجرایی هم می توانند حضور یابند، اضافه کرد: در این نشستها طرفین باید همت خود را بر رشد و توسعه کشور و استانها بگذارند و از برخوردهای سیاسی بپرهیزند.
نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: بهترین رویکرد در رفتار سیاسی، اعتدالگرایی است، به همین دلیل گروههای سیاسی به خصوص تشکلهای دانشجویی این مشی را سرلوحه خود قرار دهند، زیرا اعتدالگرایی هم با ذائقه مردم سازگار بوده و هم اینکه ضامن رشد کشور است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون رویکرد اعتدالگرایی به عنوان یک حقیقت و رویکرد عقلانی در جناحهای سیاسی پذیرفته شده و آنها راه خود را از تندروها جدا کرده اند.
آیت ا... نورمفیدی اظهار نظر در خصوص مسائل سیاسی در چارچوب اسلام و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را حق دانشجویان دانست و تاکید کرد: لازم است محیطهای دانشگاهی با اتخاذ رویکرد اعتدالی دارای شادی و نشاط سیاسی باشند.
به گفته وی، کشور در شرایط حساسی به سر می برد و دانشجویان رویکردهای خود را در حوزه های مختلف با درک صحیح از این شرایط تعیین کنند.
امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: دانشجویان با پرهیز از تخریب به دنبال نقد واقعی باشند و در دوران دانشجویی از ورود به قدرت خودداری ورزند.
وی با بیان اینکه دانشجویان آرمانگرا هستند، گفت: آرمانهای دانشجویان از آغاز نهضت انقلاب اسلامی توسط امام راحل تبیین شد، اگر دانشجویان به این آرمانها توجه کافی کنند هم می توانند خواسته های مردم را مطالبه کنند و هم اینکه در شفاف سازی فضا به گروههای سیاسی یاری رسانند.
در ابتدای این دیدار دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال ضمن معرفی این تشکل از تشکیل کمیته انتخابات در ستاد مرکزی مجمع خبر داد و گفت: برای حضور موثر در رقابتهای انتخاباتی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، این کمیته با حضور اعضای شورای مرکزی تشکیل شد.
"آبوذر پورادیب" افزود: برهمین اساس رایزنیها برای تشکیل کمیته انتخابات مجمع اعتدالگرایان در سایر استانها آغاز شده است و کسانیکه عضو این کمیته می شوند الزاما اعضای مجمع نیستند، بنابراین لیست انتخاباتی با نظر دانشجویان و فارغ التحصیلان خارج از مجمع تهیه می شود.
عضو کمیته مرکزی انتخابات مجمع اعتدالگرایان شمال خاطرنشان کرد: مجمع در انتخاب نامزدها معیارهایی همچون اعتقاد به مشی اعتدالی، خدمت به مردم، توانمندی، داشتن پایگاه اجتماعی، وفاداری به اصول و آرمانهای انقلاب، اعتقاد به اصلاحات در جهت رشد و پیشرفت کشور و توجه به مطالبات دانشجویان و فارغ التحصیلان را مد نظر قرار می دهد و به گرایشهای سیاسی افراد توجهی ندارد.
پورادیب همچنین از انجام نظرسنجی در خصوص آگاهی از راهبردهای انتخاباتی دانشجویان و فارغ التحصیلان در انتخابات مجلس هشتم و برنامه ریزی در این زمینه خبر داد و گفت: نظرسنجی فوق به دو صورت ارسال پیام کوتاه و مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مجمع امکان پذیر است.
وی افزود: براین اساس گزینه های مختلفی همچون همراهی با اصلاح طلبان (کد2150431)، همراهی با اصولگرایان (کد2150432)، همراهی با گروههای اعتدالگرا (کد2150433)، ائتلاف با یکدیگر (کد2150434)، حضور جداگانه در انتخابات با لیستهای مختلف (کد 2150435) و سایر گزینه ها (کد 2150436) به عنوان راهبردهای احتمالی جریانهای دانشجویی تعیین شده اند.
به گفته وی، علاقمندان به شرکت در این نظرسنجی می توانند یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مجمع اعتدالگرایان شمال به آدرس http://etedalgarayan.blogfa.com نظر خود را اعلام کنند و یا با استفاده از سیستم ارسال پیام کوتاه کد یکی از گزینه های فوق را به شماره 30009324 ارسال دارند، در حال حاضر امکان ارسال پیام کوتاه با استفاده از خطوط تالیا و ایرانسل وجود ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع اعتدالگرایان شمال، این تشکل با هدف ایجاد ارتباط بین شهروندان جامعه به خصوص کاربران پایگاه اطلاع رسانی مجمع با تشکلها و شخصیتهای سیاسی جناحهای مختلف کشور، درصدد است تا زمینه گفت و گوی غیرمستقیم آنها را با یکدیگر فراهم کند تا از این طریق هم شهروندان سئوالات خود را مطرح و پاسخهای آن را دریافت دارند و هم اینکه گروهها و شخصیتهای سیاسی بتوانند دیدگاهها و مواضع خود را بیان کنند.
برهمین اساس دکتر "محمدباقر نوبخت"، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه و معاون پژوهشهای اقتصادی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و "محمدرضا راه چمنی"، رییس شورای عالی حزب همبستگی و رییس سابق سازمان بهزیستی کشور، به سئوالات کاربران پایگاه اطلاع رسانی مجمع اعتدالگرایان شمال پاسخ می دهند. علاقمندان می توانند با مراجعه به پایگاه مذکور سئوالات خود را طرح کنند.
در همین رابطه مجمع اعتدالگرایان شمال رایزنی با "سیدحسین مرعشی"، قائم مقام دبیرکل و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و "محسن رضایی"، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، را در دستور کار خود قرار داده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

0171 29 آبان 1386
اقای نور مفیدی در انتخابات گذشته در گرگان نشان داد که چه قدر میانه رو است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.957 seconds.